Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zmniejszyć presję podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Sposób, w jaki się zachowujesz, jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Powodzenie na rozmowie nie zależy tylko od słów, które wypływają z Twoich ust, ale często ma wiele wspólnego z manierami, których używasz.
Ankieterzy nie tylko zastanawiają się, czy jesteś wystarczająco wykwalifikowany do pracy, często zastanawiają się, czy dobrze pasowałbyś do Swoich współpracowników. Twoja osobowość jest dużą częścią twojego interview i może mieć znaczenie. Oto kilka drobiazgów, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Podczas rozmowy nie możesz żuć gumy ani miętówek. Nie możesz też mówić językiem potocznym podczas rozmowy. Jest to nieprofesjonalne i wręcz niegrzeczne.
Pokaż zaufanie
Nie możesz przystąpić do rozmowy z nastawieniem defetystycznym. W żadnym przypadku nie powinieneś dać odebrać rozmówcy, że jesteś osobą ponurą i nudną. Nie możesz sprawiać wrażenia osoby, z którą nie chciałoby się spotkać każdego dnia.
Bądź pewien swoich umiejętności, nie wyglądając na zarozumiałego lub narcystycznego. Spraw, aby osoba przeprowadzająca wywiad wiedziała, że jesteś przygotowany, by dobrze wykonywać swoją pracę, bez wyobcowania innych pracowników. Powinieneś wskazać swoje osiągnięcia w swojej dziedzinie, pozostając nieco pokornym.
Wymień swoje osiągnięcia w sposób faktyczny, bez wchodzenia w zbyt wiele szczegółów. Zrozum, że język ciała odgrywa dużą rolę w wyrażaniu zaufania do innych. Siedzieć prosto. Ćwicz dobrą postawę i trzymaj głowę do góry.
Zachowaj pozytywne nastawienie
Zawsze powinieneś starać się uśmiechać i zachować pozytywne nastawienie podczas rozmowy. Jeśli słyszysz coś, co nie brzmi dla ciebie dobrze, nie marszcz brwi i nie wyglądaj na niezadowolonego, po prostu uśmiechaj się lekko, aż nadejdzie czas, aby coś powiedzieć. Następnie zwróć się do swojego rozmówcy z pytaniami lub wątpliwościami, kiedy będzie to odpowiednie.
Utrzymuj kontakt wzrokowy
Utrzymywanie kontaktu wzrokowego z osobą przeprowadzającą wywiad jest bardzo ważne, szczególnie gdy jedno z was rozmawia z drugim. Jeśli rozglądasz się po pokoju lub do przedmiotów na biurku ankietera, będziesz wyglądać na niezainteresowanego. Wyobraź sobie, co byś pomyślał, gdybyś z nim rozmawiał, a on rozglądał się po całym pokoju. Prawdopodobnie pomyślałbyś, że już przepadłeś.
Język ciała
Poruszyliśmy to trochę, ale powinieneś pamiętać o typowych błędach, które wiele osób popełnia podczas rozmowy z innymi. Wymieniamy niektóre z typowych rzeczy, których należy unikać podczas rozmowy.
• Unikaj wiercenia podczas rozmowy z ankieterem. Pokazuje brak pewności siebie.
• Unikaj mówienia, używając nadmiernie ekspresyjnych gestów dłoni. To rozprasza.
• Unikaj przygryzania warg między zdaniami. Sprawia wrażenie, że coś wymyślasz.
• Nie siedź ze skrzyżowanymi rękami, ponieważ powoduje to wrażenie dystansu.
• Nie wzruszaj ramionami na pytanie, którego nie jesteś pewien. Poświęć chwilę na przemyślenie swojej odpowiedzi. Wzruszenie ramionami sprawia wrażenie, że nie znasz odpowiedzi.
• Nie odpowiadaj skinieniem głowy i głową. Użyj swoich słów, aby odpowiedzieć na pytania.
• Śpij dużo nocy w nocy przed rozmową. Nie ziewaj przed rozmówcą. Pomyśli, że wyrażasz nudę.