Jeśli jesteś menedżerem, jednym z najbardziej stresujących aspektów Twojej pracy jest znalezienie dobrych ludzi na dostępne stanowiska w Twojej firmie. Niezależnie od tego, czy pracujesz w małej firmie, czy w dużej korporacji, zatrudnienie nowego personelu może być trudnym procesem. Podczas przeglądania CV i organizowania rozmów kwalifikacyjnych należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy, ale jeśli zwrócisz uwagę na niektóre kluczowe czynniki, zazwyczaj znajdziesz dopasowane do swoich potrzeb rozwiązanie.
Pierwszym krokiem w kierunku znalezienia dobrych ludzi do obsadzenia stanowisk jest proces reklamowy. Możesz zamieszczać reklamy w lokalnych gazetach i zamieszczać ogłoszenia na stronach internetowych z ofertami pracy. Pamiętaj, aby napisać swoją reklamę w taki sposób, aby odpowiednio opisywała najważniejsze umiejętności potrzebne do pracy. Jeśli dostępne stanowisko wymaga pewnych umiejętności komunikacyjnych lub technicznych, należy je wyraźnie wymienić, a jeśli od kandydatów oczekuje się znajomości poszczególnych programów, należy upewnić się, że ogłoszenie uwzględnia, że wiedza ta jest wymagana.
Po umieszczeniu reklamy musisz rozpocząć sprawdzanie kandydatów. Pierwszym krokiem jest przejrzenie wszystkich przesłanych CV i wykluczenie tych, którzy oczywiście nie mają odpowiednich kwalifikacji do pracy. Proces ten może być tak łagodny lub rygorystyczny w zależności od liczby osób ubiegających się o stanowisko. Jeśli masz duży stos życiorysów, będziesz musiał natychmiast wykluczyć niektórych ludzi ze względu na czas. Jeśli jednak masz niewiele do wyboru, możesz rozważyć przesłuchanie wszystkich kandydatów, aby zobaczyć, kto wydaje się najlepiej dopasowany do wykonywania danej pracy.
Po zawężeniu listy kandydatów będziesz musiał rozpocząć organizowanie rozmów kwalifikacyjnych. Chociaż planowanie może być koszmarem, jeśli jesteś już bardzo zajęty swoją pracą, powinieneś poświęcić kilka dni na przeprowadzenie rozmów z kandydatami. Możesz spędzać połowę każdego dnia przez tydzień na rozmowach z kandydatami, pozostawiając drugą połowę każdego dnia na zwykłe prowadzenie działalności. Po zakończeniu planowania możesz rozpocząć proces rozmów z kandydatami.
Rozmowy mogą być bardzo stresujące zarówno dla Ciebie, jak i dla osób, z którymi przeprowadza się wywiad. Ważne jest, aby kandydaci do pracy czuli się jak najbardziej komfortowo, aby móc lepiej ich ocenić pod kątem tego, kim naprawdę są. Jeśli zaczniesz interview serią trudnych pytań,kandydat może zostać oszołomiony i nie będzie w stanie udzielić odpowiedzi, które ilustrują jego prawdziwe umiejętności. Jeśli jednak dostępna praca wymaga umiejętności działania pod presją i samodzielnego myślenia, dobrym pomysłem może być sprawdzenie zdolności kandydata do radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami zadając mu kłopotliwe pytania.
Powinieneś przeprowadzać rozmowę pod potrzeby stanowiska pracy. Powtarzaj potrzebne zestawy umiejętności i potwierdź, że kandydat posiada kwalifikacje potrzebne do odpowiedniego wykonywania danej pracy. Zwykle można wiele powiedzieć o ludziach z tego, jak się zachowują podczas rozmowy. Jeśli kandydat jest pewny siebie, nawet jeśli stawia trudne pytania dotyczące rozwiązywania problemów, prawdopodobnie będzie profesjonalnie wykonywał swoje obowiązki. Pamiętaj, aby robić notatki na temat pozytywnych i negatywnych cech kandydata, aby nie zapomnieć o przebiegu długiego wywiadu.
Po przeprowadzeniu rozmów ze wszystkimi kandydatami, których rozważasz, będziesz musiał dokonać trudnego wyboru, kogo zatrudnić. Nawet jeśli masz kilku wykwalifikowanych ludzi, zazwyczaj wyróżnia się jeden lub dwóch. Jeśli możesz zawęzić wybór do dwóch lub trzech kandydatów, zawsze możesz umówić się na kolejną rozmowę z każdym z nich. Pamiętając o wymaganiach dotyczących stanowiska, zazwyczaj można znaleźć najlepszą osobę do pracy po przeprowadzeniu drugiej bardziej szczegółowej rozmowy. Po podjęciu decyzji upewnij się, że wybrałeś właściwą osobę, która stanie się najnowszym członkiem zespołu.