„Osobowość może otwierać drzwi, ale tylko charakter może utrzymać je otwarte”. ~ Elmer G. Letterman
„Najlepszą pracę dostaje ten, kto może ją wykonać bez zrzucania odpowiedzialności na innych i przychodzenia z usprawiedliwieniami” ~ Napoleon Hill
Przejmij kontrolę
Ważne jest, aby pamiętać, że jesteś odpowiedzialny za własną karierę. Nie oczekuj, że Dział Kadr zaplanuje Twoją karierę. W rzeczywistości nie oczekuj też, że ktokolwiek będzie się tym przejmował.
Czasami w trakcieTwojej kariery zawodowej ktoś zainteresuje się Twoją promocją; jednak zawsze będzie to w jego najlepszym interesie. Pamiętaj, że firmy działają przede wszystkim w celu zarabiania pieniędzy.
Ponad wszystko, bądź uczciwy
" Jeśli jesteś uczciwy, nic innego się nie liczy. Jeśli nie jesteś, nic innego się nie liczy ". ~ Alan Simpson
" Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto. " Prof. Władysław Bartoszewski
Przekonasz się, że znaczenie uczciwości wzrasta wraz ze wzrostem poziomu organizacji.
Pamiętaj, dla kogo pracujesz
Zawsze wspieraj firmę
To prawda, że tam, gdzie jest Twój skarb, Twoje serce również być powinno. Każdego dnia będzie wiele okazji do uderzenia w pracodawcę. Oprzyj się tym pokusom. Pamiętaj, że:
1. Ty wybrałeś tę firmę,
2. płacą Ci i
3. zawsze możesz odejść, jeśli chcesz.
Możliwość złożenia skargi nie zrobi wrażenia na liderach firmy.
Spraw, aby Twój szef zawsze był dobrze postrzegany przez innych
W praktyce najprawdopodobniej pracujesz, aby awansować. Jeśli Twój zwierzchnik zostanie awansowany, może to spowodować, że Ty również. Jeśli twój szef nigdzie się nie wybiera, zawsze jego opinia będzie miała duży wpływ na przebieg Twojej kariery.
Kim są liderzy firmy?
Dowiedz się jak najwięcej o kadrze kierowniczej firmy. Jaką ścieżkę kariery oni wybrali? Są szanse, że cenią tego typu drogę ponad inne. Zwróć uwagę na wspaniałych ludzi w firmie i dołącz do nich. Najlepszą możliwością jest poproszenie jednego z nich, aby był Twoim mentorem. Zdziwisz się, ile osób będzie zainteresowanych pomocą w tym zakresie.
Naucz się zasad
„Ktokolwiek plotkuje, plotkuje o Tobie”. ~ Przysłowie hiszpańskie
Obserwuj, co piszesz lub mówisz. Załóż, że wszystko, co napiszesz lub powiesz, zostanie przeczytane lub usłyszane przez wszystkich w firmie. E-mail ułatwia emocjonalną odpowiedź. Zanim odpowiesz na irytującą wiadomość e-mail, poświęć chwilę na uspokojenie i przemyślenia, a następnie napisz wiadomość. Jeśli masz tendencję do wysyłania ostrych wiadomości, zapisz wersję roboczą i przejrzyj ją później, aby upewnić się, że ton jest odpowiedni z biznesowego punktu widzenia.
Bądź ostrożny w trakcie wszelkiego typu imprez firmowych! Istnieje ogromne ryzyko powiedzenia czegoś, czego nie powinieneś mówić, wymknięcia się pewnych spraw spod kontroli lub po prostu znalezienia się w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. Powinieneś trzymać się z dala od polityki biurowej. Nigdy nie mów nic złego o innych.
Przyjazd do pracy wcześnie i wyjazd późno, ale nie za późno. Potrzebujesz reputacji pracowitego pracownika, ale nie takiego, który nie może wykonać swojej pracy. Zasada ta dotyczy również zabierania pracy do domu. W perspektywie długoterminowej musisz mieć życie poza pracą. Utrzymanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym zapewni ci zaangażowanie w pracę; dlatego jest to bardziej produktywne.
Dowiedz się, czego chce Twój szef i zrób to. Niezależnie od swojej osobowości, relacji lub dobrego wyglądu musisz być produktywny. Dla twojego szefa oznacza to robienie tego, co chce, bez względu na to, jak głupie może Ci się to wydawać.
Zawsze mów „Tak!” na prośbę kierownictwa. Dla twojego szefa istnieją sposoby na zapewnienie lepszych rozwiązań bez niszczenia relacji.
„Zawsze rób więcej, niż jest to wymagane”. ~ Generale Patton
Daj ludziom kredyt zaufania. Nie wierz sobie za siebie. Jest to ważne z różnych powodów. Po pierwsze, potrzebujesz ludzi, którzy pomogą ci załatwić sprawę. Po drugie, kiedy ludzie dobrze postrzegają osoby, które dla Ciebie pracują, również Ty zyskujesz uznanie. Po trzecie, jest to właściwe.
Wnioski
Gdy chodzi o Twoją karierę:
1. Bądź odpowiedzialny
2. Pamiętaj, dla kogo pracujesz
3. Poznaj zasady