Może cię to zaskoczyć, ale głównym powodem, dla którego się stresujemy, nie jest to, że mamy „zbyt wiele do zrobienia”. Dla większości z nas zbyt wiele do zrobienia jest całkowicie normalne, o ile wiemy, jakie są nasze priorytety i czy możemy mieć dobry przegląd naszej pracy. Zamiast tego plaga współczesnego życia biurowego polega na tym, że musimy wiele rzeczy zrobić i tracimy nad tym wszystkim kontrolę.
Odkryj łatwy i skuteczny sposób zarządzania pracą. Te proste techniki były wielokrotnie sprawdzane. W skrócie, prosty sekret polega na wzięciu spraw w swoje ręce.
1. Nigdy nie przestaję się dziwić, jak często zestresowani ludzie starają się zachować wszystkie rzeczy, które muszą robić w swoich głowach. Stres często dotyczy wiedzy o tym, że mamy wiele do zrobienia, ale nie jesteśmy w stanie dokładnie zapamiętać, co.
2. Musisz mieć listę rzeczy do zrobienia, na której możesz polegać, musisz wierzyć, że zawiera wszystkie czynności, które musisz wykonać. W przeciwnym razie nadal będziesz mieć dokuczliwe uczucie, że możesz nie skupiać się na właściwych rzeczach.
3. Rób przerwy w wykonywaniu rzeczy poszczególnych zadań. Przerwy są częścią życia, więc nie pozwól im się stresować. Czasami krótkie oderwanie się od danej czynności daje znakomite efekty. Sam zdecydujesz na ile możesz przerwać pracę nad danym zadaniem, by wykonać je prawidłowo i na czas.
4. Nie pozwól, aby twoja skrzynka e-mail stała się listą zadań. Odbieranie wiadomości e-mail może być świetną zabawą. Niestety, bardzo łatwo jest pomylić skrzynkę odbiorczą z listą zadań. Spróbuj przeglądać swoją skrzynkę e-mail tylko raz na godzinę lub dwie (jeśli brakuje ci dyscypliny, możesz ustawić tego klienta poczty e-mail), aby nie zakłócało to Twojego zaplanowanego harmonogramu zadań.
5. Nie musisz robić wszystkiego! Często powodem tego, że ludzie zawodzą z wykonywaniem obowiązków jest to, że boją się często wykreślić daną czynność z listy rzeczy do zrobienia . Wszystko się zmienia, podobnie jak lista zadań do wykonania. Jeśli nie lubisz usuwać zadań, utwórz listę „przechowywania” i przenieś do niej daną czynność.
6. Spójrzmy prawdzie w oczy, niektóre zadania są duże, niejasne i naprawdę nudne. Odkładamy te zadania na później i w rezultacie nigdy nie opuszczają naszej listy rzeczy do zrobienia. Ostatecznie nasza lista jest wypełniona tego typu zadaniami i w końcu decydujemy się nie patrzeć na przygnębiającą rzecz. Podziel " przygnębiające"zadanie na mniejsze elementy. Upewnij się, że pierwszy krok zajmuje tylko kilka minut. Następnie zrób pierwszy krok i "już z górki".
7. Nie moja pora dnia - Słuchaj własnego rytmu. Spojrzmy prawdzie w oczy. Jesteśmy ludźmi, nie maszynami. Czasami jesteśmy produktywni, a czasami nie. Podobnie jak surfer, który najpierw mierzy fale, a dopiero później na nie "wskakuje". Spróbuj znaleźć system zarządzania zadaniami, który pozwoli ci monitorować własne „fale”. Prawdopodobnie odkryjesz, że wiesz mniej o sobie niż myślisz.
8. Graj! Dlaczego wszyscy planiści i menedżerowie zadań muszą wyglądać tak profesjonalnie i na koniec dnia, wcale nie musi być tak nudno? Uczyń swoją pracę grą. Ustaw małe cele i nagradzaj się.